KNHB besluit competities te beëindigen

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) heeft naar aanleiding van het door de overheid gepubliceerde openingsplan en de persconferenties van 13 en 20 april 2021 besloten alle competities van seizoen 2020-2021 te beëindigen. Uitzondering op dit besluit vormen de Hoofdklasse Dames en Tulp Hoofdklasse Heren. Deze twee competities worden, inclusief play-offs, uitgespeeld. De nummers 12 van beide competities degraderen naar de Promotieklasse.

Dit betekent voor de HVS teams dat de competities niet meer worden hervat. Voor de seniorenteams wordt er geen kampioen uitgeroepen. Er vindt ook geen promotie of degradatie plaats waardoor alle teams komend seizoen weer in dezelfde klasse zullen uitkomen.

De indeling van de jeugdteams vindt op de gebruikelijke manier plaats.

De KNHB blijft zich er voor inzetten dat iedereen van 27 jaar en ouder zo snel mogelijk zonder beperkingen kan hockeyen. Daarnaast werkt de KNHB hard aan toestemming om (regionale) wedstrijden te kunnen spelen. Zodra de overheid dat toestaat, zal de KNHB dit voor de verenigingen organiseren, ook als het spelen van deze regionale wedstrijden is gelimiteerd tot een specifieke leeftijdsgroep dan wel regio. Op die manier wil de KNHB er zorg voor dragen dat er aanbod is voor alle teams en verenigingen.

Voor een uitgebreide toelichting verwijst de KNHB naar dit artikel

23-4-2021 Algemeen