#

Stand van zaken renovatie keuken

3-4

Zoals tijdens de laatste ALV al is aangegeven staat de renovatie van de huidige keuken bovenaan het lijstje. De huidige keuken is geplaatst in de jaren 80 en voldoet niet meer aan de gestelde eisen.

Voor het vervangen van de keuken volgen we een zorgvuldig traject waar we begonnen zijn met een basis ontwerp. Verschillende Horeca Keuken leveranciers hebben we gesproken en uiteindelijk zijn we met twee professionele leveranciers verder het traject in gegaan. Na evaluatie van de offertes maar ook van het hele traject hebben we ons vertrouwen uitgesproken in Beuk Horeca voor het leveren van de nieuwe keuken.

Met de nieuwe keuken kunnen we weer jaren vooruit. Buiten dat er veel aandacht is om te voldoen aan de huidige strenge hygiĆ«ne regels is er ook goed gekeken naar ergonomie voor onze vrijwilligers en uiteraard naar duurzame oplossingen. Zo hebben wij al twee oude koelkasten vervangen voor één grotere welke vele malen minder energie verbruikt dan de twee bestaande. Ook gaan we apparatuur welke nog goed is hergebruiken.

Op dit moment worden de laatste puntjes op de i gezet met betrekking tot het definitieve ontwerp. In de tussen tijd zijn we druk bezig met het vinden van aannemers voor het nodige specialistische werk zoals Stucwerk, electra- en loodgieterswerk, tegelzetter, vloerwerk.

De renovatie van de keuken is het startpunt van het groot onderhoud wat hard nodig is. Ondertussen werken we verder aan plannen voor de renovatie van de toiletgroepen in de hal. Werken we plannen uit om de bar te vervangen en gaan we aan de slag met de kleedkamers. Kortom we gaan de komende jaren zoals beloofd de basis op orde brengen.

Dit groot onderhoud wordt overigens betaald uit de voorziening groot onderhoud die de afgelopen jaren is opgebouwd en welke we jaarlijks verder aan vullen. Door zuinig met centjes van de vereniging om te gaan en door gebruik te maken van alle subsidies die we kunnen vinden kunnen we deze voorziening blijven aanvullen om het nodige groot onderhoud ook in de toekomst te kunnen blijven uit te voeren. Dus goed om te weten dat deze kosten geen invloed hebben op de lopende en aankomende begrotingen en contributies.

Ook tijdens dit groot onderhoud willen we graag zuinig met jullie geld omgaan. We willen dan ook een beroep op jullie doen om te helpen bij het leeghalen van de keuken en magazijnen en het slopen van de bestaande keuken inclusief het tegelwerk op de muren. Op maandag 17 juni staat de laatste wedstrijd van het seizoen gepland. Op dinsdag 18 juni moeten we starten zodat aan het begin van het nieuwe seizoen de nieuwe keuken in gebruik genomen kan worden.

Mochten er leden of ouders zijn die zelf iets kunnen betekenen in stucwerk, electra, loodgieterswerk, tegelen of bedrijven weten welke ons hierbij kunnen helpen, stuur dan even een mailtje naar [email protected]

Om jullie een impressie te geven kun je hieronder in de bijlage het ontwerp van de nieuwe keuken terug vinden.

 
3-4-2024 Algemeen Bijlage